Op deze pagina aandacht voor aankomende bijeenkomsten die niet door VNO-NCW Noord worden georganiseerd.

---------------------------------------------------------------------------------------

1 mei 2017: UWV Inspiratiedag

13:30 uur – 14:30 uur Workshop ‘Technologie als zegen en zorg’

Rob Creemers richtte in 1993 het trendwatcherskantoor TechnoTrends op. Op zijn eigentijdse en ietwat opdringende wijze presenteert hij in een moordend tempo de huidige trends op het gebied van ICT,vergrijzing, globalisering en energie. Er ontstaat een toekomstbeeld waarin we ontwikkelingen op de voet kunnen volgen en beïnvloeden maar waardoor de wereld ook tegen zijn keiharde grenzen aanloopt. Hoe gaan we hiermee om? En hoe ziet de arbeidskracht van de toekomst eruit? Welke competentiesworden belangrijk? Hierop, en meer, geeft Rob antwoord.

14:45 uur – 16:00 uur Theatershow ‘The Manipulation Game: Hoe maak ik zuivere keuzes?’

Neuropsycholoog Erik Scherder is bekend van de ‘Wereld Draait Door’. Hij laat op intense enhumoristische wijze zien dat uitdagingen je hersenen laten werken en groeien. Cabaretiers Rob Urgerten Joep van Deudekom (o.a. bekend van De Kwis met Paul de Leeuw) haken hierop in en laten ons zien dat onze keuzes vaak helemaal niet zo zuiver en weloverwogen zijn als we soms denken. Aan de handvan oefeningen, dubbele bodems en een hele hoop humor leren ze hoe u deze valkuilen kunt vermijden. Leun (niet!) achterover en laat u meevoeren in deze mentale achtbaan!

16:00 – 17:00 Netwerkborrel

Kom in contact met nieuwe talenten voor uw organisatie en andere waardevolle relaties binnenen buiten uw branche.

 

De Harmonie in Leeuwarden

Voor: werkgevers

Aanmelden: WGDFriesland@uwv.nl

---------------------------------------------------------------------------------------

11 mei 2017: Food Trend College

Wat zijn nieuwe kansrijke technologieën in de voedingsmiddelenindustrie voor de komende vijf jaar en waar liggen uw kansen als MKB bedrijf? En, welke technologieën en tools zijn er al en kunt u al testen? Deze vragen staan centraal tijdens het tweede Food Trend College, dat hogeschool Van Hall Larenstein organiseert. Graag nodig ik u uit voor dit interactieve college. U kunt zich aanmelden tot 3 mei a.s. via deze link

Het programma ziet er als volgt uit:

15.00 - 15.30 uur Ontvangst

15.30 - 15.40 uur Welkom door Saskia van Gend, projectmanager Food Trend Colleges

15.40 - 16.15 uur Routekaart naar nieuwe business voor MKB in food door Peter de Jong

16.15 -16.30 uur Pauze

16.30 - 17.00 uur  Nieuwe conserveringstechnieken met radiogolven door Wouter de Heij

17.00 - 17.30 uur Membraamtechnologie: subtiel verwijderen van oplosmiddel en intact houden van natuurlijke kleurstoffen door Petrus Cuperus

17.30 - 18.00 uur Kansen voor het bedrijfsleven

18.00 - 18.30 uur Borrel

Peter de Jong, lector Zuivel Procestechnologie bij hogeschool Van Hall Larenstein, Principal Scientist NIZO food research, Programmadirecteur ISPT (Institute for Sustainable Process Technology)
Peter de Jong heeft door zijn verschillende functies goed inzicht in welke nieuwe technologieën in de toekomst interessant kunnen zijn en doorontwikkeld kunnen worden voor de voedingsmiddelenindustrie. Hij werkt hieraan vanuit ISPT met bedrijven als Cosun, DSM, FrieslandCampina en Unilever. Daarnaast heeft hij goed zicht op hoe de producten van het MKB daarbij kunnen aansluiten en heeft vanuit het platform ook geld beschikbaar voor het MKB om nieuwe kansrijke technologieën en tools te testen.
 
Wouter de Heij, medeoprichter en directeur van het voedselinnovatiebedrijf TOP BV
Wouter de Heij heeft meerdere bedrijven op het gebied van voedsel en voedseltechnologie opgericht om vernieuwende voedselverwerkende technologieën en innovatieve voedselproducten die smaakvol, gezond en veilig zijn, succesvol te ontwikkelen en te introduceren. Hij werkt als innovator op onderwerpen als het verbeteren van de kwaliteit van verse producten en nieuwe productiemethoden voor groente- en fruitsnijderijen.
 
Petrus Cuperus, directeur en oprichter van SolSep
Petrus Cuperus is al meer dan 25 jaar actief met membranen. In 1990 promoveerde hij op membraanonderzoek en werkte daarna tien jaar bij het toenmalige instituut voor Agrotechnologisch Onderzoek (ATO) in Wageningen. In 2000 richtte hij het bedrijf SolSep op, waar membranen zelf worden ontwikkeld en gemaakt voor specifieke toepassingen.
 
Dit Food Trend College maakt onderdeel uit van een serie van 10 colleges, die samen met de andere groene hogescholen in Nederland worden georganiseerd. Hierbij staan steeds actuele onderwerpen centraal die passen binnen de onderzoekslijnen van de betrokken lectoren aan de hogescholen. Op deze manier willen we als hogescholen het MKB inspireren en de dialoog met hen en met experts aangaan om op actuele thema’s in te spelen.
 

 

 


---------------------------------------------------------------------------------------

12 mei 2017: Opening Fit20 Studio in Groningen

 

Op 12 mei 2017 openen directeur van fit20 Rob Reuters en Mascha Perquin, bestuurslid van VNO NCW Noord en verantwoordelijk voor de portefeuille Vitaliteit voor ondernemers. U bent van harte welkom!

“Fit20 Groningen Zuid heeft tot doel het verbeteren en onderhouden van de fysieke en mentale fitheid van werknemers en ondernemers. Dat doen wij door een ieder 20 minuten per week intensief te trainen volgens ons innovatieve en inmiddels beproefde concept.”

www.fit20groningen-zuid.nl

---------------------------------------------------------------------------------------

13 mei 2017: Hét duurzamegroengas evenement van Nederland; The Only Way is UP

 

Op zaterdag 13 mei 2017 organiseert OrangeGas op het Zaailand in Leeuwarden hét duurzamegroengas evenement van Nederland; The Only Way is UP! Dit gratis toegankelijke evenement, van 12.00-17.00 uur, met als muzikale hoofdact Elske DeWall, heeft als doel het promoten van duurzame mobiliteit en het rijden op groengas. Er zijn diverse groengas auto's te bekijken op het plein van Bourguignon en OrangeGas. Tanken bij OrangeGas is positieve energie tanken. Bezoekers kunnen genieten van muziek, entertainment en de OrangeGas-Quiz waarbij je een Volkswagen UP van OrangeGas kan winnen! 

Via www.orangegasevent.nl koop je een deelnamevoucher en tijdens het event kiest de notaris 5 deelnemers die gaan strijden om dezeUP! op groengas.Tijdens het event zijn er optredens van diverse artiesten, waaronder Elske DeWall, sing-& songwriter Roos Blufpand, Danny Panadero en DJ Martin Harder. De OrangeGas Ambassadeurs zijn aanwezig; o.a. Anice Das - Schaatsster, Freek van der Wart - Shorttracker, Jitse Kramer - Sterkste Man van Nederland. En op het Foodplein kunnen de bezoekers terecht voor fijn eten en drinken.

OrangeGas organiseert dit samen met de partners: Freonen van Fossielfry Fryslân, Bourguignon,Bourguignon Lease & Verhuur en Béyonit. Ook Duel-Fuel en Omrin zijn te vinden op het event. Er zit toekomst in duurzaam rijden. En het aanbod van auto's die rijden op alternatieve brandstoffenwordt steeds groter. OrangeGas opent tankstations waar uitsluitend groene brandstoffen wordenaangeboden; Groengas, elektrische snelladers op basis van groene stroom, CO2 voor milieuvriendelijkkoelen en in de toekomst ook waterstof en LBG. Door synergie van deze brandstoffen kan OrangeGasde groene veelrijder tegemoet komen met de laagste prijzen. Samen op weg naar een Happy Planet. The Only Way is UP! - 13 mei 2017!The happiest festival on the planet.

Informatie en contactpersoon:Dietrix Doodkorte-van Lingeninfo@dietrix.nl06-48331925

---------------------------------------------------------------------------------------


2 mei en 16 mei 2017: LinkedIn Lab

Wie gevonden wil worden, moet zichtbaar zijn

LinkedIn en andere Social Media zijn niet meer weg te denken in ons dagelijks bestaan. Het valt vaak niet mee om alle mogelijkheden die LinkedIn biedt te doorgronden. En daarmee kun je kansen missen. Voor wie helemaal up-to-date wil zijn als het gaat om Online Personal Branding als professional organiseren wij het LinkedIn Lab.

Bewustwording rondom 'Online Personal Branding'

Tijdens deze workshop word je je bewust van alle mogelijkheden rondom 'online personal branding' Je wordt aan het denken gezet door middel van online opdrachten, filmpjes en stellingen over de vraag: Wie ben ik als professional?

Je krijgt tools in handen om zelf aan de slag te gaan. Alle facetten van online personal branding komen aan de orde. Met actuele voorbeelden, casussen en vanuit eigen ervaring laten we praktische mogelijkheden zien. 

Wat levert het op?

  • Je bent je bewust van alle mogelijkheden en het belang rondom Online Personal Branding.
  • Je kunt zowel verbaal als non-verbaal vertellen wie je als professional bent, wat je wilt en kunt.
  • Je verkrijgt een up-to-date LinkedIn profiel, inclusief een professionele foto. 
  • Je weet invloed uit te oefenen en je netwerk effectief te benutten.

Voor wie?

De workshop is bedoeld voor iedereen die bewust wil omgaan met zijn of haar zichtbaarheid als professional.

Docenten

arnold-boumanArnold Bouman
Arnold Bouman is partner en consultant bij STORM in Recruitment. Een recruitment bureau dat zich naast werving, selectie en detachering bezighoudt met development. Arnold is gesprekspartner, coach en trainer voor een brede groep professionals en organisaties. Hij weet de juiste en duurzame verbinding te leggen van vraag en aanbod tussen professionals en organisaties. Door zijn rol bij STORM heeft hij goed zicht op de arbeidsmarkt en de daarbij gewenste profilering. Arnold is een verbinder die staat voor transparantie en gezamenlijke ontwikkeling.




jorinde-kelderJorinde Kelder MHD
Jorinde Kelder MHD is boardroom consultant binnen Wagner Group | Talent & Change. Zij is gesprekspartner op het gebied van het optimaal afstemmen van doelstellingen, ambities en capaciteiten van mensen en organisaties. Zij staat voor een gelijkwaardige relatie tussen werkgever en werknemer, die zich kenmerkt door het besef van ieders verantwoordelijkheid daarbinnen.

Programma specificaties

De workshop bestaat uit twee dagdelen. De eerste avond staat in het teken van theorie en praktijk. Tevens is er een beroepsfotograaf die zorgt voor een professionele foto die je kunt gebruiken voor je profilering. Tussen de twee dagdelen heb je met Arnold of Jorinde telefonisch contact om je te begeleiden bij het professionaliseren van je LinkedIn profiel. De tweede avond ben je zelf aan zet om je LinkedIn profiel verder te vervolmaken en ontdek je de kracht van je netwerk.

Data: 
2 mei en 16 mei 2017
Tijd: 19.00 - 22.00 uur
Locatie: 
Wagner Group | OndersteBoven, Hoge der A 18, Groningen

Groepsomvang: Maximaal 15 deelnemers

Investering: Voor leden van VNO-NCW Noord is de prijs voor deelname niet € 495,00 maar € 425,00 inclusief arrangementskosten en exclusief BTW                                                                                         

---------------------------------------------------------------------------------------

19 tot en met 22 juni 2017: Handelsmissie  naar  Denemarken en Zweden

Bent u ondernemer met internationale ambities? Via deze handelsmissie kunt u snel de juiste contacten leggen in Zweden en Denemarken. Deelname aan de missie is een goede mogelijkheid om bedrijven en organisaties te leren kennen. De handelsmissie is voor grote en kleine ondernemers en multisectoraal. Het doel is marktoriëntatie, kennisverwerving en concrete matchmaking. Het aantal deelnemende bedrijven is maximaal 15. U kunt (mits u aan de voorwaarden voldoet) in aanmerking komen voor 50% subsidie voor dit programma.

Zowel de Business Academy als de handelsmissie worden georganiseerd door het World Trade Center Noord-Nederland, en mede mogelijk gemaakt door Marketlink. Voor de handelsmissie: http://www.wtcl.nl/events/269/handelsmisse-denemarken-zweden

 

 

 

 

Partners