Olijve Metaal winnaar JOP 2014

JOP-winnaar-2014 5 Jun 2014

Gisteravond heeft Rudy Olijve uit Oosterwolde dé Jonge Ondernemersprijs van het Noorden 2014 gewonnen. Het was de 13e keer dat de JOP werd uitgereikt. De finaleavond speelde zich af in MartiniPlaza in Groningen en was onderdeel van de Nacht van de Uitblinkers in het kader van de Week van de Ondernemer.

Winnaar

Rudy Olijve won naast dé Jonge Ondernemersprijs ook de provincieprijs van Friesland. Namens de jury noemde Eise van der Sluis de volgende argumenten voor de overwinning: “De jury is onder de indruk van deze ‘self made man’ en de wijze waarop hij, met schijnbaar gemak, in drie-en-een-half jaar Olijve Metaal heeft laten groeien tot een bedrijf met 30 medewerkers en een miljoenenomzet die elk jaar groeit met meer dan 200 procent. Rudy beschikt over onderscheidende gaven in zijn werkgeverschap, waarin expliciet vertrouwen in zijn medewerkers, het genereren van nieuwe ideeën op de werkvloer en een gezonde zelfreflectie centraal staan. In de ogen van de jury zet Rudy Olijve een nieuwe standaard voor jong ondernemerschap; met lef en een groot hart voor mensen.”

Provinciewinnaars
Bas van Dijk van Zorgon B.V. uit Hoogeveen werd de Drentse provinciewinnaar en Aaldrik Haijer van Water and Energy Solutions uit Groningen de winnaar van Groningen. Bas van Dijk beweegt zich met Zorgon op het snijvlak van ICT en zorg. Hij werd zeer gewaardeerd voor de recente lancering van ‘Supportbook’, een platform voor ziekenhuismedewerkers om kennis te delen, dat Zorgon samen met drie noordelijke ziekenhuizen ontwikkelde. En Aaldrik Haijer mocht een compliment in ontvangst nemen voor zijn innovatieve vermogen en de valorisatie van wetenschappelijke kennis naar nieuwe toepassingen en producten met een internationaal marktbereik.

Aanmoedigingsprijs
De aanmoedigingsprijs voor de meest veelbelovende ondernemer die de finale nét niet haalde, ging naar Jacintha Porrenga van Muziekschool de Notenboom uit Sappemeer. Zij heeft een formule gevonden om haar Wajong uitkering gedag te zeggen en een heuse muziekschool te beginnen, zonder één euro subsidie.

Prijzen
Naast de vele publiciteit en de bekendheid die het winnen van de JOP met zich meebrengt, ontvingen de drie winnaars een mediawaardecheque van NDC Mediagroep. Zij kunnen de cheque gebruiken voor advertenties in de Leeuwarder Courant of Dagblad van het Noorden. Ook ontvingen de drie een waardecheque van Ziggo/Exact (partner van de Week van de Ondernemer) voor een jaar lang ‘zorgeloos ondernemen’ en een jaar lang gratis coaching binnen het project Ondernemer Coacht Ondernemer.

www.jongeondernemersprijs.nl

Thema's

Partners